Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 11 de maig del 2012

Volta a Peu a Teulada: 28 - abril - 2012

A esta cursa a cada any hem aparcat a un lloc diferent, així que no puc indicar cap pàrquing conegut. Tot i això, enguany hem aconseguit aparcar a una bona zona, a prop de la residència. En esta ocasió ha plogut, així que m’abstindré de valorar l’organització del començament.
La cursa comença a una placeta on sempre s’hi està ben tranquil i amb molt de lloc per saludar, estirar i esperar l’inici. El mapa aproximat de la carrera és el següent: Uns 300 metres plans (que després serà la recta de meta) i només gires a l’esquerra és un seguit de carrers de pujades i descansos, fins el primer quilòmetre, que és una llarga baixada fins l’eixida que està al km 1,8.
Just després de tornar a fer eixa recta d’inici, ara gires a la dreta, i t’hi trobes amb una forta pujada (aprox. 2,4) i una llarga baixada fins el km 3. Recordeu esta zona perquè el km 2-3 és la zona on fareu des del km 9 fins la meta, però en sentit contrari. Del km 3 al 5,3 els podem “definir” com a plans, i, a partir d’eixe moment ve el més dur, quasi diria que de tot el Circuit de La Marina. Aprofiteu el moment que donen l’aigua al km 5 per hidratar-se, que en la pujada i la baixada és més dificultós, tot i que la botella d’aigua donada amb el tap del doll (xorret)-gran punt a favor- facilita beure i banyar-se el tos sense malgastar-ne gaire, dura més i no et xopes innecessàriament.
Ara vos trobareu amb un quilòmetre de llargues i dures pendents amb alguns descansos, fins que al km 6 fareu l’última rampa dura, i al 6,2, només gireu a l’esquerra i veureu la carretera, és tot baixada fins el km 8,5 excepte un moment pla i 100 metres de pujada (on està la rodona). En eixe instant del km 8,5 trobareu uns metres finals de pujada i baixada contínua. Pujareu 200 metres, baixareu 300... i vos trobareu amb el km 9, on, com he dit abans, fareu el camí invers al corregut entre el 2 i el 3. Pujada amb més o menys pendent durant 400 metres, després uns 300 metres de baixada pronunciada, i de nou els 300 metres de recta de meta.

De regal final és on he trobat l’únic “però” de la cursa. Tot i haver baixat de cinc i mig, la samarreta donada ha estat de la talla 12-14, per a regalar-la (tampoc era res de l’altre món, però pense en què els hauran donat als darrers corredors), i a la bossa també hi havia un suc de taronja, aigua i alguna cosa de brioixeria, a més d’un full on anunciaven on penjarien fotos pròpies de l’Ajuntament de Teulada-Moraira.
1) ORGANITZACIÓ I VIGILÀNCIA: La suficient, tot i que per la muntanya semblava que calia una poca més
2) APARCAMENT: Molt complicat
3) PÚBLIC I ÀNIMS: Era un dia plujós, així que no es pot valorar
4) ESTAT DEL RECORREGUT: Molt bo, carretera i camí asfaltat... Alguns metres dolents, però poc
5) LOCALITZACIÓ I PUBLICITAT DE LA CURSA: Bona
6) REGAL FINAL EN QUALITAT – PREU: Just, però amb manca de samarretes per als corredors